Tränarutbildning för unga - Vallentuna

Som tränare inom idrotten har du ett värdefullt uppdrag. Ett uppdrag som ger dig massor av energi och upplevelser. Du får möta en mängd olika människor och får möjlighet att utvecklas både som tränare och människa. I din tränarroll kan du hjälpa andra att växa och utmanas i sin idrottsutövning.

Vallentuna kommun arrangerar en tränarutbildning för dig som vill bli tränare, eller nyligen har blivit, oavsett vilken idrott du är engagerad i. Den ger dig en bra grund att utgå ifrån i din fortsatta tränarroll. Utbildningen riktar sig till dig som är 15-20 år gammal.

Mål och syfte

Under utbildningen kommer du att få lära dig grunderna inom ledarskap. Lära dig hur du skapar goda förutsättningar för att de aktiva ska bli motiverade och få möjlighet att lära och växa som människor och idrottare.

Vi kommer under utbildningen att blanda teoretiska pass med praktik med rörelserepertoar och ge exempel på träningar som är anpassade för den målgrupp som du kan leda.

Vi vill att du som tränare ska få ett bra stöd, känna dig trygg och bli inspirerad till att skapa egna träningar där de aktiva mår bra, har roligt och utvecklas.

Utbildningens upplägg:

Träff 1: 21 november kl. 9-16. Kulturhuset, Rosendalsskolans södra sporthall
Innehåll: Barns psykiska och fysiska utveckling, ledarskap och pedagogik samt praktik.

Träff 2: 8 december kl. 18-20. Bällstabergsskolan, konferensrum
Innehåll: Att planera en träning.

Träff 3: 12 januari kl. 18-20. Bällstabergsskolan, konferensrum
Innehåll: Kost och träning.

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa viktig info!

Avbokningsregler
Vid avbokning senare än 1 vecka före kursstart faktureras en avbokningsavgift på 250:-. Man kan ersätta med annan deltagare från föreningen fram till kursstart. Avbokning görs till: susanne.hasselgen@rfsisu.se

Specialkost
Vid allergi och behov av specialkost vänligen ange detta i anmälan.

Övrigt

Vi önskar att det från föreningen som du tillhör finns en vuxen tränare eller ledare som kan vara din mentor. Någon som kan stötta och följa upp så att du klarar och lämnar in de uppgifter som du får under utbildningen. Meddela vem din mentor kan vara när du anmäler dig.

För frågor om denna utbildning, kontakta annika.wegnebring@vallentuna.se.

Välkommen med din anmälan!

• 2020-11-21 09:00 - 16:00
      • 2020-12-08 18:00 - 20:00
      • 2021-01-12 18:00 - 20:00
    • Kulturhuset, Rosendalsskolans södra sporthall
    • Tove Levin
    • Vid avbokning senare än 1 vecka före kursstart faktureras en avbokningsavgift på 250:-. Vid utebliven avbokning eller ofullständig närvaro faktureras full deltagaravgift. Man kan ersätta med annan deltagare från föreningen fram till kursstart.
    • 18 av 30

• 2020-11-21 09:00 - 16:00