Trampolin steg 1

Välkommen till utbildningen Trampolin steg 1!

Baserat på materialet Trampolin för nybörjare fördjupas här diskussionen kring grundövningar och vikten av att starta rätt. På steg 1 byggs grunden för bra trampolinhoppning; det viktigaste arbetet kopplat till logisk stegring och att alla övningar sedan bygger på varandra, som motoriska legoklossar. Du får med dig förslag till kombinationer, lekar samt färdiga lektionsupplägg. Utbildningen sträcker sig till och med flying (volt till rygg), pikerad frivolt samt grupperad salto och barany (volt med halvskruv).

Kurslängd: 2 dagar

Åldersgräns: Från det år du fyller 16

Förkunskapskrav: Intro Svensk Gymnastik, Gymnastikens baskurs - träning och tävling, Åldersanpassad träning för barn och unga eller vuxna

Läs mer om Gymnastikförbundets utbildningar i trampolin på gymnastik.se, klicka här.

• 2021-10-17
      • 2021-11-13 10:00 - 18:00
      • 2021-11-14 10:00 - 18:00
    • Östersund Arena
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Intro Svensk Gymnastik, Gymnastikens baskurs - träning och tävling, Åldersanpassad träning för barn och unga eller vuxna

• 2021-10-17
      • 2021-11-13 10:00 - 18:00