Tränarträffen 2021

Rörelseglädje - hur vi lär ut rörelselära och teknik!

Efter ett års uppehåll är det äntligen dags för 2021-års Tränarträff. Den 27-28 november kör vi en fullspäckad helg i Halmstad Klätterklubbs lokal där årets tema är Rörelseglädje!

På Tränarträffen 2021 kommer vi att fokusera på hur vi lär ut olika tekniker till de vi tränar. Hur vi lär ut rörelselära och teknik ligger som fokus. För att kunna lära ut teknik måste du själv förstå hur olika tekniker går till och när dessa ska användas på bästa sätt. Förutom föreläsningar satsar vi i år på många praktiska pass där ni som tränare kommer få öva för att lättare kunna analysera hur problem och leder ska kunna göras på lättaste sätt.

Under helgen kommer det även att finnas tid att utbyta erfarenheter från andra tränare samt att få köra lite egen klättring på Halmstad Klätterklubbs väggar. Välkommen till en fantastisk helg!

Var: Halmstad Klätterklubb - Slottsmöllan

När: 27-28 november 2021, anmälning senast 7/11.
Tider: 09.00-16.00 båda dagarna.
Arrangör: Svenska Klätterförbundets Tränarkommitté
Värd: Halmstad Klätterklubb
För vem: Alla tränare, oavsett nivå
Kostnad: 200 kr
Vad ingår: Fantastiska föreläsningar/workshops med temat rörelseglädje. Fika, lunch båda dagarna och massor med klättring!
Avbokning: Anmälan är bindande.
Inställande: Vid för få anmälda kommer träffen eventuellt att ställas in. Därutöver kommer vi ställa in om vi anser att corona-läget inte är hållbart och/eller om nya rekommendationer införs som påverkar förmågan att arrangera.

Covid 19
I pandemi-tider ställs extraordinära krav som arrangör och deltagare på arrangemang. KOM IHÅG: Det ligger ett stort personligt ansvar för eget agerande. Håll avstånd! Kom inte till tränarträffen om du har symptom!

Frågor patrik.blom@klatterforbundet.rf.se

• 2021-11-14
      • 2021-11-27 09:00 - 16:00
      • 2021-11-28 09:00 - 16:00
    • Patrik Kleveback-Blom, Harry Denanto, Magnus Lindstedt, Hanna Lif, Axel Hultqvist, Pernilla Andersson
    • Lunch och fika båda dagarna
    • I anmälan ingår fika och lunch båda dagarna.
    • Vid avbokning efter sista anmälningsdag tas en administrativ kostnad på 200 kr.
    • Aktiv tränare

• 2021-11-14
      • 2021-11-27 09:00 - 16:00
      • 2021-11-28 09:00 - 16:00
    • Lunch och fika båda dagarna
    • I anmälan ingår fika och lunch båda dagarna.
    • Aktiv tränare