Att mötas mitt i ledarskapet - Tränarforum Stockholm

Det händer alltid något i mötet mellan människor. Det kan vara underbart, lärorikt och inspirerande men också hotfullt och konfliktfyllt. Förmågan att mötas kan tränas upp. Det är en fråga om erfarenhet, insikt och modet att lära känna sig själv. Med alla de möten en tränare har, kan det vara bra att träna på att mötas.
Under Loves föreläsning står mötet i centrum. Men inte det formella mötet runt ett bord som sker utifrån en agenda, utan om det inre mötet. Mötet mellan två människor, var som helst, när som helst.

Möten är det som formar oss och leder oss i olika riktningar genom livet. Och medan ett möte kan bidra till viktig återhämtning kommer ett annat att leda till ökad stress. Hur vi hanterar möten kommer att få stor betydelse för hur verksamheter omkring oss utvecklas, men också hur vi själva utvecklas genom möten. Oavsett vad din förening har för värdegrund, vilka regler som gäller, hur gammal du är eller vilka drömmar du har, kommer dina möten att påverka dig. Så hur kan du lära dig att påverka dina möten?

Föreläsare Love Swartz är Sakkunnig inom barn- och ungdomsidrott på RF SISU Sörmland och har tjugo års erfarenhet som tränare och domare inom idrottensimhopp, på olika nivåer. Vid sidan av sitt arbete och simhoppningen har han drivit en retorikfirma och tränat sig i meditation.

Målgrupp

Utbildningen riktar sig framförallt till medlemmar i förening i Stockholmsdistriktet. Tillhör du inte någon förening måste du ta kontakt med Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se för registrering och mer info.

Förutsättningar
Föreläsningen sker digitalt via Microsoft Teams. Anslutningslänk och övrig information mejlas ut med kallelsen någon dag innan föreläsningen

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Mer info samt inloggningsuppgifter kommer via mail veckan innan utbildningen. För att det skall fungera är det viktigt att du i din anmälan anger samma mail du som tänker använda vid inloggningen till kursen.

Kostnad & avbokning.
Föreläsningen är kostnadsfri. Antalet platser är begränsade så det är viktigt att du avbokar din plats så fort som möjligt om du inte kan delta. Då kan en reserv få chans istället. Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se.

Har du frågor om föreläsningen kontakta Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se

Har du frågor om din anmälan eller vill avboka kontakta Carina Sjölander, carina.sjolander@rfsisu.se

Tränarforum Stockholm är en mötesplats för tränare inom föreningsidrotten i Stockholmsdistriktet. Med Tränarforum Stockholm vill vi anta utmaningen att stärka ledarskapet inom idrotten, en central del av idrottens strategi mot 2025. Ska vi lyckas nå målbilden kommer tränaren, dvs du, vara en viktig aktör. Därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att du ska bli framgångsrik. Vi anordnar frukostseminarier, föreläsningar, erfarenhetsutbyten och andra utbildningar med kompetenta föreläsare inom aktuella ämnesområden.
Tränarforum Stockholm är en kvalitetsstämpel för dig som vill uppdatera dig med det senaste, så att så många som möjligt hänger med så länge som möjligt.

Välkommen med din anmälan!

• 2021-02-14
      • 2021-02-16 08:00 - 09:30