Introduktionsutbildning föreningsledare

Denna introduktionsutbildning är tänkt att ge dig en första inblick i vad det innebär att vara föreningsledare inom idrotten och hur du kan skapa förutsättningar för idrottens gemensamma mål, men framförallt inspirera dig till ett spännande och viktigt uppdrag.

Rollen som föreningsledare innebär att du på något sätt är engagerad i din idrottsförening. Din roll som föreningsledare kan handla om att du är förtroendevald som en ledamot i en styrelse, är del av en arbetsgrupp eller på annat sätt bistår föreningen i dess utveckling. Som föreningsledare är du en del av en större helhet, den svenska idrottsrörelsen.

Utbildningen bygger på det webbaserade materialet Introduktionsutbildning föreningsledare.

Under kursen går vi igenom:
• Föreningen och demokratin
• Föreningen och idén
• Föreningen och verksamheten
• Föreningen och engagemanget
• Förening och administrationen

Kostnad: kursen är kostnadsfri.

Anmälan: All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info.

Kontakt: Vid frågor kontakta kursvärd Annika Haglund på annika.haglund@rfsisu.se.

• 2021-04-14 18:00 - 21:00
    • Digitalt via Teams. Egen dator, smartphone eller surfplatta krävs.
    • Jennifer Zetterberg
    • 10 av 50

• 2021-04-14 18:00 - 21:00
    • Digitalt via Teams. Egen dator, smartphone eller surfplatta krävs.
    • Jennifer Zetterberg
  • 10 av 50