IdrottOnline Hemsida Grund- hösten 2021

Den här är en introduktion kring IdrottOnline Klubb hemsida. Förstå hur systemet hänger ihop och fördjupa dig kring funktionerna i systemet.

Vill du sätta dig in hur er IdrottOnline hemsida fungerar och hur ni kan utveckla den till en fungerade sida för din förening.

Då passar denna utbildning bra. Vi går igenom grunderna hur er sidan fungerar.

Vi hoppas ni skall få inspiration att utveckla er sida.

Vi kommer bl.a. att gå igenom

- IdrottOnline-systemet

- Mina uppgifter och behörigheter

- Grundinställningar – förstasidan

- Skapa webbsida - Skapa nyhet

- Infoga bild och länk

- Visningskalender

Utbildningen startar kl.18.00 och pågår till kl.20.30

Information till er deltagare kommer att komma någon dag innan kursen. Där finns även länk och information hur du kopplar upp dig digitalt.

• 2021-09-21 18:00 - 20:30
    • Teams
    • Hans Bergman, Lars Nordh
    • Kursen subventioneras helt för idrottsföreningar i Gävleborg som är ansluten till RF. Deltagare från andra distrikt kontaktar sitt RF-SISU distrikt för ekonomiskt stöd före kursstart. Övriga deltagare debiteras full kurskostnad.

• 2021-09-21 18:00 - 20:30
    • Teams