Föreläsningskväll med Carolina Klüft: Hur motiverar vi barn och unga till fortsatt idrottande?

Att behålla barn och unga inom idrotten har aldrig varit viktigare! Många slutar som en effekt av pandemin och stillasittandet riskerar att öka. Tillsammans med kunniga och engagerade Carolina Klüft fokuserar vi denna kväll på dig som ledare inom barn- och ungdomsidrotten och vad vi tillsammans kan göra för att vända trenden. Välkommen att delta och bidra till en bra återstart för barn och unga efter detta pandemiår!

Kvällens tema är: Att behålla glöden i en tuff tid – Hur motiverar vi barn och unga till fortsatt idrottande?

Carolina Klüft har genom sin långa karriär lyckats behålla glöden och energin i sitt idrottande. Hon vet bättre än någon annan vad en ledare kan betyda för att skapa motivation och goda förutsättningar för ett hållbart idrottande. Med avstamp i den egna idrottskarriären berättar hon om sin väg till prestation, balans och mening.

Carolina Klüft är en av Sveriges mest framgångsrika och folkkära idrottare. Idag arbetar hon som verksamhetschef för Generation Pep – en organisation där barns och ungas välmående, fysisk aktivitet och hälsosam kost står i fokus.

Målgrupp: Barn- och ungdomsledare i Västernorrlands, Jämtland och Härjedalens idrottsföreningar + berörda i idrottsförbund, kommuner, region och organisationer med anknytning till frågorna.

Föreläsningen genomförs via en digital mötesplattform. Information om plattformen skickas ut i god tid innan föreläsningen till anmälda deltagare.

Kontaktperson:

Alireza Samadi