TV-pucken Matchcamp Syd (Vännäs)

Matchcamp för spelare i klubbar i den södra länsdelen.

Anmälda spelare (öppen anmälan) för alla intresserade pojkar födda år 2006. Spelarna delas upp i lämpligt antal lag med ca: 13+2 spelare i varje lag. Matcher om 2 x 15 min, troligen 4 - 5 matcher/dag. Vid detta läger får samtliga spelare chansen att visa upp sig under en intensiv matchhelg. Efter detta läger meddelas en bruttotrupp om 30 + 4 spelare som kallas till läger 2.

Lunch och yoghurt /frukt (efter dagens slut) ingår i anmälningsavgiften.

Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.