Tränarutbildning 1 webb (5073-1)

Den här kursen riktar sig till dig som vill starta din karriär som handbollstränare, eller till dig som är förälder och som vill/ska träna barn som spelar barnhandboll. Tränarutbildning 1 är uppdelad i två moduler.

Modul 1: Webbutbildning som du självständig kan genomföra innan modul 2.

Modul 2: Fysisk träff i kurslokal anmälan sker i ert distriktsförbund. (OBS! Du anmäler dig inte till denna del via denna anmälan.)

• Utbildningen ger dig kunskaper att leda och träna barn 6-10 år.
  • Webbutbildningen + den fysiska träffen omfattar tillsammans ca 14 timmar.
  • Tonvikten ligger på lek, grundfärdigheter och koordination.
  1. Tryck på Anmäl dig här och fyll i uppgifterna om dig själv. Dubbelkolla att mejladressen blir korrekt då det är viktigt för den fortsatta processen. Under Organisation skriver du in namnet på din förening. Ditt specialidrottsförbund kan efter anmälan se att du anmält dig och om du genomfört utbildningen eller ej. Det går inte att använda samma mejladress till flera registreringar på samma kurs.
  2. Du får ett bekräftelsemejl på anmälan från IdrottOnline. Fungerar som ett kvitto på att anmälan är gjord.
  3. Du får också ett av två följande mejl:
    1. Verifieringsmejl (om du är ny användare/epost finns i SISU Utbildningsportal).
    2. Inloggningsmejl (om du har en användare/epost i utbildningsportalen sedan tidigare).
  4. Följ instruktionerna i mejlet i punkt 3 och använd samma mejladress som i din anmälan ovan.

Saknar du ditt mejl?
Om du saknar ditt mejl kan du kolla i inkorgens andra mappar, till exempel övrigt, spam eller skräppost. Om du är anmäld men saknar mejl kan du gå direkt till utbildningswebben för Tränarutbildning 1. Logga in (om du kommer ihåg ditt lösenord) eller klicka på Logga in - Glömt lösenordet så får du ett nytt. Följ instruktionerna.

Anmäl flera samtidigt
För dig som ska registrera flera deltagare samtidigt i Idrott Online följer du instruktionerna efter du klickat på Anmäl dig här. Du lägger in en deltagare i taget.

Vid frågor om inloggning kontakta support@sisuforlag.se

Efter registrering så hittar du Tränarutbildning 1 under mina sidor, https://utbildning.sisuidrottsbocker.se/handboll/tranare/tranarutbildning/

Anmäler du dig till den här utbildningen innebär det att du samtycker till informationen här nedan:

Ditt namn och din e-postadress kommer att skickas och lagras i SISU Idrottsböckers utbildningsportal för att kunna ge dig tillgång till utbildningen och för att kursledare ska kunna följa upp att du genomfört den digitala delen av kursen.

• Betalning sker i direkt samband med anmälan (anmälan kan ej göras utan betalning). Du som deltagare kan betala själv i samband med anmälan, du erhåller ett digitalt kvitto. Alternativt kan din förening administrera anmälan för dig eller flera deltagare samtidigt. När anmälan och betalning är genomförd får du som deltagare en bekräftelse på mail med instruktioner. Om du som deltagare redan har ett konto på utbildningsportalen med den angivna mailen så behöver du inte verifiera kontot. Får du ingen bekräftelse på mail så vänligen kolla skärpposten.