Tränarutbildning C - Grupp 4

Tränarutbildning C är instegsutbildningen i fotbollens tränarutbildning. Den tar upp de delar av fotbollen som berör en tränare för unga lirare och för dig som senare vill gå vidare i din tränarutbildning.

Läs mer om utbildningen på SvFF:s Fotbollsportal: https://utbildning.sisuidrottsbocker.se/fotboll/tranare/tranarutbildning/tranarutbildning-c/

Tjejer och killar i svensk fotboll ser fram emot att ha dig som tränare!

Din insats som ledare och tränare är viktig och betyder mycket för svensk barn- och ungdomsfotboll. Fotbollen myllrar av liv och glädje – tiotusentals barn och ungdomar tränar, spelar och kämpar på våra planer och idrottsplatser runt om i landet – varje dag. Våra barn och ungdomar behöver och förtjänar kunniga och ansvarsfulla tränare som kan inspirera alla små spelare till ett livslångt fotbollsintresse.

Den centrala frågan som ställs under utbildningen är: Hur får vi till en idrottsmiljö som skapar lag med trygga spelare som vågar spela en kreativ och utvecklande fotboll i vår förening?

• 2021-11-17
      • 2021-11-14 08:45 - 17:00