Barn och Ungdom Steg 1

Välkommen till Barn & Ungdomsledarutbildning

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som är eller vill bli ledare för barn och ungdomar från 10 till 15 år. För att vara behörig till utbildningen krävs att ni har skidskyttekortet.

Utbildningens huvudområde

• Barn och Ungdomars idrottande och utveckling

• Åldersanpassad träning

• Skidskyttegeväret

• Liggande Skytte, övergång från stöd till rem

Tid och plats

Utbildningen är uppdelad i två delar; en teoretisk del som vi genomför digitalt och en praktisk del som vi genomför i mindre grupp tillsammans.

Den teoretiska delen ges möjlighet att delta vid Lördag 16/10 eller Söndag 24/10 kl. 9-16

Den praktiska delen genomförs efter det på din ort eller närliggande ort av Skidskyttekonsulent som ansvarar för din region och tar ca 4-5h att genomföra.

Utbildare

AnnaClara Forss, Region Norra Norrland  annaclara.fors@skidskytte.se

Camilla Ingerhed, utbildningsansvarig  camilla.ingerhed@skidskytte.se

Caroline Olsen, Region Mellan Sverige  caroline.olsen@skidskytte.se

Jörgen Larsson, Region Syd  jorgen.larsson@skidskytte.se

Kostnad

2000 kr. I kostnaden ingår bl.a. ammunition. Kostnaden faktureras föreningen i efterhand. Kom ihåg att föreningen kan söka idrottsmedel (Projektstöd IF) för kostnaden.

Anmälan

Anmälan till den 16/10            https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/1532289

Anmälan till den 24/10             https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/1532422

Sista anmälan för bägge tillfällena 12/10

Material

Kläder för träning utomhus samt kläder att skjuta i (utomhus) för de praktiska momenten. Anteckningsmaterial för teoretiska momenten. Åhörarkopior kommer skickas ut efteråt via mail

Varmt välkomna!

• 2021-10-14
      • 2021-10-16 09:00 - 16:00
    • Teams
    • Camilla Ingerhed, Annaclara Forss
    • Skidskyttekortet

• 2021-10-14
      • 2021-10-16 09:00 - 16:00
    • Teams
    • Camilla Ingerhed, Annaclara Forss
    • Skidskyttekortet
Välkommen till vår utbildningsmodul!

Här kan ni anmäla er till förbundets utbildningar.