Skynda långsamt – om övergångar mellan idrottslivets olika faser Tränarforum Stockholm

Vilka är framgångsnycklarna för en lyckad övergång?
Hur kan jag stötta idrottaren på bästa sätt?
De här frågorna och många fler kommer Elin Borg att ta upp i kvällens Tränarforum.

Vi önskar alla att varje idrottsliv ska bli långt, glädjefyllt och framgångsrikt. Men det finns en del faror som lurar längs vägen. Mycket kan hanteras genom långsiktig planering och väl avvägda beslut, men en plötslig skada kan vända upp och ner på allt.
Idrottslivet kan delas in i olika utvecklingsfaser, som var och en har sina utmaningar. Hur övergångar mellan olika utvecklingsfaser inom idrotten hanteras och hur de samspelar med livets övriga faser och händelser är många gånger helt avgörande för en idrottares fortsatta karriär.
I Karriärstegen beskrivs idrottarens hela utveckling utifrån ett helhetsperspektiv som går parallellt med idrottslivets faser.

Dagens föreläsare Elin Borg, idrottspsykologisk rådgivare och KBT-terapeut. Har en bakgrund som elitfotbollsspelare och jobbar
idag med flertalet uppdrag inom olika idrotter, både med individuell rådgivning och föreläsningar. Elin jobbar kontinuerligt med svenska ungdomslandslagen i fotboll.

Förutsättningar
Föreläsningen sker digitalt. Anslutningslänk och övrig information mejlas ut med kallelsen någon dag innan.

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info.

Kostnad & avbokning.
Föreläsningen är kostnadsfri. Antalet platser är begränsade så det är viktigt att du avbokar din plats så fort som möjligt om du inte kan delta. Då kan en reserv få chans istället. Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se.

Har du frågor om föreläsningen kontakta Lars Jonsson, lars.jonsson@rfsisu.se

Har du frågor om din anmälan eller vill avboka kontakta Carina Sjölander, carina.sjolander@rfsisu.se

Tränarforum Stockholm är en mötesplats för tränare inom föreningsidrotten i Stockholmsdistriktet. Med Tränarforum Stockholm vill vi anta utmaningen att stärka ledarskapet inom idrotten, en central del av idrottens strategi mot 2025. Ska vi lyckas nå målbilden kommer tränaren, dvs du, vara en viktig aktör. Därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för att du ska bli framgångsrik. Vi anordnar frukostseminarier, föreläsningar, erfarenhetsutbyten och andra utbildningar med kompetenta föreläsare inom aktuella ämnesområden.
Tränarforum Stockholm är en kvalitetsstämpel för dig som vill uppdatera dig med det senaste, så att så många som möjligt hänger med så länge som möjligt.

Välkommen med din anmälan!

• 2021-11-21
      • 2021-11-24 18:00 - 19:30