Utbildning NPF med Attention Mölndal

Vill du veta mera kring barn och unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) så som ADHD, autism och Tourettes? Se då till att anmäla dig till denna utbildning som hålls av Attention Mölndal!

Alla ni ledare ute i föreningslivet i Mölndal, eller organisationsledare, nu har ni chansen att stärka era kunskaper kring hur ni bättre kan bemöta barn och unga med särskilda behov. Att ha en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning ska inte vara ett hinder för att få vara med i föreningslivet, men hur gör vi för att lättare kunna möta dessa barn och unga? Lär dig mer och få chans att ställa frågor till experter på ämnet.

Vi är mycket glada att Attention Mölndal vill genomföra denna utbildning tillsammans med oss på RF-SISU Västra Götaland och vi hoppas många av Er vill vara närvarande denna kväll!

• 2022-04-24
      • 2022-04-27 17:30 - 20:30