Så påverkar du din lokala politiker

Välkommen på en crash course i politisk påverkan på kommunal nivå.

Det är val till Sveriges riksdag, kommuner och regioner i september 2022.

Syftet med den här utbildningen är att ge er en grund att stå på när ni möter politiker i olika kanaler.
Hur skriver man ett pressmeddelande? Varför ska din förening synas? Hur gör du din förening synlig?
Vem? Var? När? Tips på hur man kan påverka vem vid vilket tillfälle.

Innehåll:
Kommunikationens grunder
Allmänt om föreningarnas kommunikativa syfte, mål, målgrupper, budskap mm
Grunderna i Public Relations (PR)

Utbildare är Henrik Schöldström, före detta journalist som nu jobbar på RF-SISU Stockholm med anläggningsfrågor och kommunikation.

Utbildningen har ett visst fokus på anläggningsfrågan, men metoderna och kunskaperna är grundläggande och kan användas även för annan typ av påverkan.

Utbildningen är kostnadsfri.

Avbokning
Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se

Har du nån fråga om din anmälan maila till carina.sjolander@rfsisu.se

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info.

Utbildningen är digital och genomförs i Microsoft Teams.

Välkommen med din anmälan!

• 2022-05-24 18:00 - 20:15
    • Microsoft Teams