Idrottsmedicinsk grundkurs 2022

Idrottsmedicinska föreningen Gotland och RF-SISU Gotland bjuder in till en Steg 1-utbildning i idrottsmedicin och till den vackra Hansastaden Visby under en härlig sommarvecka mitt i juni.

Steg 1, Idrottsmedicin 40 timmar (enligt kursplan fastställd av Svensk Förening för Fysisk Aktivitet och Idrottsmedicin).

Ämnen:
Idrottsfysiologi och träningslära, idrottstraumatologi och rehabilitering av motions- och idrottsskador, näringslära, doping, barn och idrott.

Målgrupp:
Läkare, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kiropraktorer, naprapater, sjuksköterskor, tränare, idrottslärare.

Tid och plats:
Måndag 13 juni kl 08.00 – fredag 17 juni kl 15.30 på Strand Hotel i Visby.

Anmälningsavgift: 6.900 kr för medlem i Svensk Förening För Fysisk Aktivitet och Idrottsmedicin, 7.800 kr för icke medlem.
(Fastslaget pris av Svensk Förening för Fysisk Aktivitet och Idrottsmedicin.)
I kursavgiften ingår välkomstmiddag, kaffe och lunch varje dag, guidad tur m m.

Resor och logi:
Alla som deltar i arrangemang inom Idrottens Ö reser till våra förmånliga idrottspriser. Tar du med familjen eller vännerna erbjuder vi även de samma fina förmån.
Boende är förbokat på Strand Hotel (där kursen kommer att vara). Resa och boende bokas hos Destination Gotlands idrottsbokning 0771–22 33 50, idrottsresor@destinationgotland.se

Välkommen!

• 2022-06-13 08:00 - 2022-06-17 15:30