Landslagsläger Estland

Inbjudan till EM-läger Rakvere, Estland 1-7 april

Välkomna till första EM-lägret i Estland.

Under lägret får du chansen att sparras med dina landslagskompisar och börja att bygga erfarenhetsbanken inför säsongens häftiga skogsmästerskap i Rakvere, Estland
Utbildningen genomförs i samverkan med Älvsbyns folkhögskola

Samling
Vi samlas på Tallinns flygplats fredag 1 april kl. 10:30 och flyger hemåt igen torsdag 7 april kl. 16:30.

Anmälan
Anmäl dig via länken senast söndagen den 20 februari. Utöver landslagslöpare kommer ett fåtal löpare med höga utvecklingsambitioner att erbjudas plats på läget.

Transporter
SOFT:s resa är enligt nedan.
Löpare som inte tillhör någon landslagsgrupp utan deltar på öppna platser bokar sin resa själv.

Utresa:

6:30 från Landvetter eller 8.15 från Arlanda

Hemresa:

16:30 från Ulemiste, Tallinn

Kommunikation

All information framåt och under lägret sker via Basecamp som är landslagets kommunikationsplattform. Du blir  tillagd till ett projekt där efter att uttagning kommunicerats. Hör av dig om det skulle vara några frågor rörande detta och ladda gärna ner appen.

Boende och mat

Vi bor på hotell Villa Theresa, Rakvere https://www.villatheresa.ee/

Vi har helpension med frukost, lunch och middag inkluderat på boendet.
Mellanmål och kvällsfika köper och tillagar du själv. Tag med en matlåda till lunch under resan till Estland

Träningsprogram

Vi kommer bjuda på ett spännande skogsläger med stort fokus på vad som väntar på EM.

Kostnader

A-lag och skogslöpare i U-laget får lägret(boende/mat/transporter/träningar) bekostat medan sprintlöpare i U-laget får stå för kostnaderna själv.

Boende/mat: 4000: för fredag middag-torsdag lunch. Del i bil och kartkostnader tillkommer samt resan som du bokar själv.

Utrustning

Landslagslöpare tränar gärna i landslagskläder. Meddela Erik Mattsson erik.mattsson@orientering.se senast 15 mars om du behöver komplettera din utrustning eller har frågor kring utrustning. Löpare på öppna platser tränar i valfria kläder.

Covid-19 anpassningar
Vi behöver anpassa oss till den föränderliga situationen kring pandemin. Vilka anpassningar vi behöver göra informeras om senare via Basecamp.

Antidoping

Dopingkontroller kan förekomma. Se till att alla dispenser och vistelserapporter är under kontroll och finns med ut på träningarna. Meddela Erik snarast de eventuella mediciner du tar. Alla löpare på landslagsuppdrag ska genomföra RF:s antidopingutbildning ”Ren Vinnare”. Den består av sju avsnitt och tar en knapp halvtimme att genomföra. http://www.renvinnare.se/

Försäkringar

Du är olycksfall- och reseförsäkrad genom SOFTs försorg.

Anneli Östberg, Kalle Dalin, Olle Boström, Peter Öberg, Fysio

Återbud

Lämnas till Kalle eller Anneli så snart som möjligt.

Om du har frågor, saker att bolla, önskemål etc. tveka inte att höra av dig!
Anneli Östberg,
anneli.ostberg@orientering.se 076-8122202
Kalle Dalin, kalle.dalin@orientering.se 070-3050312

VARMT VÄLKOMNA ÖNSKAR LANDSLAGSLEDNINGEN

• 2022-02-21
      • 2022-04-01 11:00 - 2022-04-07 12:00
    • Kalle Dalin
    • För A-landslagslöpare samt U-landslagslöpare Skog tas ingen kostnad ut. 4000:- + del i bil samt kartor samt resan som du bokar själv.
    • Kostnader som inte kan avbokas kan komma att faktureras vid sen avbokning.

• 2022-02-21
      • 2022-04-01 11:00 - 2022-04-07 12:00
    • Kalle Dalin
    • Kostnader som inte kan avbokas kan komma att faktureras vid sen avbokning.