VM-läger Danmark

Inbjudan till Sprintläger Aabensraa, Danmark 16-20 mars

Välkomna till första lägret i VM-landet Danmark.

Under lägret får du chansen att sparras med dina landslagskompisar och börja att bygga erfarenhetsbanken inför säsongens sprinttävlingar.

Samling
Vi samlas i Middlefart 16:00 för lägrets första träning.

Anmälan
Anmäl dig via länken senast söndagen den 20 februari. Utöver landslagslöpare kommer ett fåtal löpare med höga sprintambitioner erbjudas plats på läget.

Transporter
Transporter till Middlefart återkommer vi med närmare lägret.

Kommunikation

All information framåt och under lägret sker via Basecamp som är landslagets kommunikationsplattform. Du blir  tillagd till ett projekt efter att uttagning är kommunicerad. Hör av dig om det skulle vara några frågor rörande detta och ladda gärna ner appen.
Boende och mat

Vi bor på hotell Österö i Aabensraa https://www.hotelosterso.dk/
Vi har helpension med frukost, lunch och middag inkluderat på boendet.
Mellanmål och kvällsfika köper och tillagar du själv.

Träningsprogram

Onsd EM: Välkommen till Danmark Middlefart
Torsd FM: Sprint kval 12-15 min
Torsdag EM: KO-eftermiddag 3 x 6-8 min
Fredag FM: Lugnare/längre sprintträning flera slingor
Fredag kväll: Lugnare/längre sprintträning från hotellet
Lördag FM: Sprint kval 12-15 min
Lördag EM: Sprintfinal 12-15 min
Söndag FM: Sprintstafett, flera kortare sträckor 6-8 min t.ex. damer kör 1-3-5 och herrar 2-4-6

Fler PRIO-träningar arrangeras tillsammans med det Danska landslaget. En träningsguide kommer på Basecamp

Kostnader

A-lag och sprintlöpare i U-laget får lägret(boende/mat/transporter/träningar) bekostat medan skogslöpare i U-laget samt löpare på öppna platser får stå för kostnaderna själv.

Boende/mat: 4800:- för onsdag middag-söndag lunch. Del i bil och kartkostnader tillkommer.

Utrustning

Landslagslöpare tränar gärna i landslagskläder. Meddela Erik Mattsson erik.mattsson@orientering.se senast 5 mars om du behöver komplettera din utrustning eller har frågor kring utrustning.

Löpare på öppna platser tränar i valfria kläder.

Covid-19 anpassningar
Vi behöver anpassa oss till den föränderliga situationen kring pandemin. Vilka anpassningar vi behöver göra informeras om senare via Basecamp.

Antidoping

Dopingkontroller kan förekomma. Se till att alla dispenser och vistelserapporter är under kontroll och finns med ut på träningarna. Meddela Erik snarast de eventuella mediciner du tar. Alla löpare på landslagsuppdrag ska genomföra RF:s antidopingutbildning ”Ren Vinnare”. Den består av sju avsnitt och tar en knapp halvtimme att genomföra. http://www.renvinnare.se/

Försäkringar

Du är olycksfall- och reseförsäkrad genom SOFTs försorg.

Anneli Östberg, Kalle Dalin, Olle Boström, Jonas Leandersson, Emma Lindgren

Återbud
Lämnas till Kalle eller Anneli så snart som möjligt.

Om du har frågor, saker att bolla, önskemål etc. tveka inte att höra av dig!
Anneli Östberg,
anneli.ostberg@orientering.se 076-8122202
Kalle Dalin, kalle.dalin@orientering.se 070-3050312

VARMT VÄLKOMNA ÖNSKAR LANDSLAGSLEDNINGEN

• 2022-02-21
      • 2022-03-16 11:00 - 2022-03-20 12:00
    • Kalle Dalin
    • Kostnadsfritt för löpare i A-landslaget samt i U-landslaget Sprint. 4800:- + del i bil samt kartkostnad för övriga.
    • Kostnader som inte kan avbokas kan komma att faktureras vid sen avanmälan.

• 2022-02-21
      • 2022-03-16 11:00 - 2022-03-20 12:00
    • Kalle Dalin
    • Kostnader som inte kan avbokas kan komma att faktureras vid sen avanmälan.