Friidrott 7-10 år i Märsta

Friidrott 7-10 år

En kurs för dig som leder friidrottsträning för barn upp till 10 år

Målgrupp: Målgruppen för kursen Friidrott 7–10 år är framför allt ledare för barngrupper i Sveriges friidrottsföreningar. Inga särskilda förkunskaper krävs. De kursdeltagare som har vilja, engagemang och intresse för barn och barns idrottande har alla förutsättningar att bli en bra ledare!

Svensk Friidrott rekommenderar att friidrottsverksamhet för barn genomförs av ledarteam och därför att flera ledare från föreningen går denna kurs tillsammans.

Innehåll:Kursen ger en kort introduktion till ledarskap och barns utveckling, men handlar framför allt om att ge kursdeltagaren en verktygslåda som ger goda förutsättningar att bygga upp en bra friidrottsverksamhet för barn där introduktion av friidrottens löp-, hopp- och kastgrenar kombineras med lekar, stafetter, hinderbanor samt gymnastik- och styrkeövningar.

Från med 1 januari 2019 ingår även RF:s webbutbildning Introduktionsutbildning för tränare som en obligatorisk del i Friidrott 7-10 års utbildningen.

Vi rekommenderar även att du som kursdeltagare gör Svensk Friidrotts webbutbildning som är kostnadsfri.

Svensk Friidrotts webbutbildning FRIIDROTTSFÖRÄLDER., finns på friidrott.se

För att deltagaren ska få ut sitt kursintyg, och för att föreningen ska få kursavgiften till Friidrott 7–10 år subventionerad måste tränaren skriva ut sitt eget kursintyg för Introduktionsutbildning för tränare och ta med till/visa upp för ansvarig kursledare för Friidrott 7–10 år.

Tid:Lördagarna 2:a och 23:e april kl 9:00-17:00

RF:s webbutbildning genomförs innan utbildningen eller mellan tillfälle 1 och 2, använd länken ovan.

Plats: Märsta

• 2022-04-02 09:00 - 17:00
      • 2022-04-23 09:00 - 17:00
    • Märsta
    • Adrian Aho
    • 1380 kr/deltagare. Utbildningen avser både teori och praktik. För att stimulera till tränarteam subventioneras anmälningsavgiften enligt följande: Vid tre deltagare från samma förening subventioneras avgiften med 690 kr, vid fem deltagare 1 friplats, vid 10 deltagare två friplatser, vid 15 deltagare tre friplatser. I kursavgiften ingår kurslitteratur, fika och lunch. Avgiften faktureras till klubbarna. Föreningar som anmäler ledare till kursen Friidrott 7-10 år får tillbaka 600 kr/deltagare efter avslutad utbildning när UC har redovisat vilka som har fullföljt kursen till Svenska Friidrottsförbundet.
    • Meddelas minst fyra dagar innan.
    • Inga

• 2022-04-02 09:00 - 17:00
      • 2022-04-23 09:00 - 17:00
    • Märsta
    • Adrian Aho
    • Meddelas minst fyra dagar innan.
    • Inga