Skärgårdsläger ledarutveckling

Skärgårdslägret för havskajakledare som vill utvecklas. Syftet med helgen är vara en träffpunkt för ledare och att du får inspiration, ny kunskap och kanske en och annan påminnelse om något du lärde dig för länge sedan.

Helgen riktar sig till dig som är Havskajakledare, oavsett om du har gått SKFs utbildning eller någon annan kajakledarutbildning. Oavsett hur mycket erfarenhet du har av att leda grupper kommer helgen att ge dig fördjupade kunskaper om ledarskap, coachning och annat runt omkring ditt uppdrag, så att du kan utvecklas på din ledarnivå (både steg 1 och 2). Vi välkomnar alla havskajakledare, det spelar ingen roll om du är verksam i en kanotförening, en Friluftsfrämjaravdelning, någon annan förening eller i ett företag – många perspektiv och erfarenheter berikar.

Vi samlas i naturskön skärgårdsmiljö i Gryt på ostkusten för att tillsammans få en riktigt fin och lärorik helg.

Under helgen kommer du att kunna välja mellan olika pass. Det blir både teori och praktik, mest kommer vi att vara på vattnet och utnyttja den fina skärgårdsmiljön. Förutom kurspassen är det förstås också ett gyllene tillfälle att nätverka och utbyta erfarenheter med alla deltagare. Och inte minst ha roligt och upptäcka underbara Gryt!

Kostnad: 900 kr (vi kan hålla den låga avgiften tack vare bidrag från Svenskt Friluftsliv)

Plats: Kustcamp Ekön, Gryt

Boende: till självkostnadspris. Du måste själv boka ditt boende. Det gör du genom att ringa 0123-402 83 eller maila info@campa.se. Om du bokar före 30 maj betalar du inte någon bokningsavgift om du uppger att du ska på kanotträffen. Vill du bo i stuga bör du vara rask att boka eftersom det bara finns 13 stugor totalt (av lite olika modeller och priser).

Tältplats (utan el): 255 kr/tält och natt (med el: 295/tält och natt).
Basbokning= ingenting betalas tillbaka om du avbokar.
Avbokningsavgift 175 kr= avbokning mot läkarintyg eller liknande.
Flexibel bokning= 175 kr + 10% av total bokningskostnaden i tillägg, avbokning fram till 7 dagar före bokat datum, du får tillbaka allt utom 175 +10 % av bokningen.
Mer info om KustCamp Ekön och de olika stugorna hittar du här.

För den som vill går det förstås bra att tälta på någon av de närliggande öarna.

Mat: till självkostnadspris. Möjlighet till gemensam middag på lördagen, mer info och bokning av middag kommer senare.

Utrustning: För den som inte vill ta med egen kajak och utrustning finns allt att hyra på plats av Ostkustenkajak. Du får själv boka vad du behöver direkt från dem.

Mer information och fullständigt program kommer senare och du får då också välja vad du vill vara med på.

Begränsat antal platser (40 platser). Först till kvarn gäller.

Sista anmälningsdag: 15 juli 2022

Varmt välkommen!

• 2022-08-20
      • 2022-08-27 09:00 - 2022-08-28 15:00
    • Ekön
    • Katinka Ingves
    • Om du får förhinder ska du meddela det till asa.andersson@kanot.com så snart som möjligt.

• 2022-08-20
      • 2022-08-27 09:00 - 2022-08-28 15:00