Värdegrund i hela föreningen - Värdegrundscoach grund

Att jobba som värdegrundscoach i en förening är både utmanade och tillfredsställande!

Att som värdegrundscoach kunna vara delaktig i föreningens värdegrundsarbete, med implementering, att arbeta med och utveckla arbetet med värdegrunden i en förening är ett viktigt uppdrag. Du är den i föreningen som har lite extra koll på just din förenings värdegrund och hur den ska tillämpas.

Vilka handlingsplaner kan du behöva som hjälpmedel och finns dom i föreningen. Vilka andra verktyg som finns till din hjälp.
I kväll får du verktyg i hur du utbildar andra i föreningen i de här frågorna. Du ska veta var ni som förening kan ta hjälp i olika frågor, du behöver inte vara experten i ämnet men bör veta vart ni ska vända er.

Efter i kväll så ska du känna att du har fått tillräckligt med kunskap för att ge dig ut i föreningen och prata värdegrundsfrågor med ledare, aktiva och vårdnadshavare.

kvällen innehåller information runt bland annat:

- Idrotten vill
- Barnkonventionen
- Barnens spelregler

Målgrupp: Den i föreningen som som aktivt vill arbeta med värdegrundsfrågor

Kostnad: Utbildningen är kostnadsfri

• 2022-09-21 18:00 - 20:30