Att söka bidrag och fonder

Välkomna till en kväll där vi går igenom vilka bidrag det finns att söka för idrottsföreningar.
Vi utgår från de Globala målen eller Agenda 2030 som de också kallas. Vi kommer att prata om förutsättningarna kring ”mervärdesbidrag” – alltså de värden som bidragsgivaren söker efter i de underlag föreningarna skickar in till beslutsfattarna av de ekonomiska medlen.

Vi är överens om att föreningslivet bidrar med en ovärderlig resurs till samhället, men vi behöver kunna beskriva det på ett sätt som är anpassat till bidragens kriterier.

Utbildare
Lars Lindfors som tidigare har arbetat på RFSISU västra Götaland under många år och nu arbetar med Göteborgsregionens Sociala Ekonomi.

Innehåll under kvällen
- Partners, stöd och bidrag
- Agenda 2030, Barnrättskonventionen och fem utvecklingsresor
- Verksamhetsbidrag och ”mervärdesbidrag”
- EU, Staten, Regionen, Kommunen, Staden och Stadsdelen
- Idrotten, Allmänna Arvsfonden, Postkodstiftelsen
- Fonder & stiftelser

Målgrupp
Ledamöter i styrelsen, anställda i föreningen eller andra med föreningsutvecklingsuppdrag.

Utbildningen är kostnadsfri.

Avbokning
Om du får förhinder är det viktigt att du avbokar din plats så snart som möjligt. Avbokning sker till carina.sjolander@rfsisu.se

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt.

Välkommen med din anmälan!

• 2022-10-12
      • 2022-10-13 18:00 - 20:30