Strategisk styrelseutbildning - revisor och valberedning

I ditt uppdrag som föreningsledare behöver du verktyg och kunskap för att strategiskt och hållbart leda föreningen.

Förtroendeuppdrag som revisor eller valberedning innebär en viss typ av arbetsinsatser i din förening. Vad behöver du ha koll på och vad innebär förtroendet? Vem ansvarar jag inför? Vems mandat har jag i mitt uppdrag?

Kvällens upplägg:
Gemensam start med det som de bägge förtroendeuppdragen har gemensamt. Sedan delar vi upp oss i två delar en del för dig som är revisor och en del för dig som är valberedare.
Delen för revisor: vem kan vara revisor i föreningen? vem väljer revisor? vad är en revisors viktigaste uppdrag?
Delen för valberedare: hur ser ett årshjul ut för föreningens valberedning? vad behöver man som valberedare tänka på?

Målgrupp: Förtroendevalda i förening

Kostnad: Kostnadsfritt