Strategisk styrelseutbildning - årsmöte

I ditt uppdrag som föreningsledare behöver du verktyg och kunskap för att strategiskt och hållbart leda föreningen.

Ikväll pratar vi om föreningens årsmöte. Nu är det dags att börja att planera årsmötet om föreningen ska ha årsmöte under kvartal ett. Vad behöver man tänka på? Är det ett möte som alla andra eller ska vi ta särskild hänsyn till årsmötet?

För vem är årsmötet? Hur planerar vi för årsmötet? Ska årsmötet vara fysiskt, digitalt eller ett hybridmöte? Hur ser årsmötets tidslinje ut? Vilka dokument ska presenteras inför och på årsmötet? Vad är det som styr årsmötet? Vad betyder de olika termerna som omger årsmötet?

Målgrupp: förtroendevalda till styrelse, revisor och valberedning i förening

Kostnad: utbildningen är kostnadsfri

• 2022-12-07 18:00 - 20:30