Johan Fallby - ledarskap och idrottsföräldraskap

Går det att värdera hur viktiga idrottsföräldrar är? Men hur mycket vet du som förälder, egentligen, om hur en sund och utmanande idrottsmiljö ser ut?

Den 5:e oktober mellan 18:00-20:00 bjuder RF-SISU Uppland och GF Uppsalaflickorna in till en öppen och kostnadsfri föreläsning med Johan Fallby i Fyrishovs A-hall. Utbildningskvällen sker i samverkan med Länsförsäkringar Uppsala, Gymnastikförbundet Uppsvenska, Upplands Fotbollsförbund och Upplands Innebandyförbund. Under kvällen kommer du få fundera på hur du kan bli en närvarande men inte styrande förälder och få svar på dina frågor - oavsett om ditt barn siktar på elitidrott eller just har börjat med sin favoritidrott.

Föreläsningen vänder sig lika mycket till dig som är tränare som dig som är idrottsförälder och tar utgångspunkt i Johans bok ”Gör det bättre själv om du kan!”. Du som deltar kommer ha möjlighet att ta del av material som stöd och hjälp i din fortsatta utveckling som ledare och/eller idrottsförälder.

Johan Fallby är en omtyckt föreläsare och utbildare i bland annat idrottspsykologi och ledarskap. Förutom hundratals föreläsningar och samarbeten med föreningar är hans uppdragsgivare bland annat Svenska Fotbollförbundet och Ishockeyförbundet, FC Köpenhamn och Sveriges Olympiska Kommitté. Just nu är han i gång med sin nygamla podcast om hur vi kan använda forskning i idrottens vardag, är idrottspsykologisk rådgivare för Hammarby i Allsvenskan samt driver ett eget företag.

I samband med utbildningen kommer det bjudas på förtäring, och deltagarna kommer ha möjlighet att ta del av material för att hjälpa dem att fortsätta sin utveckling som ledare och/eller idrottsförälder. Vi ses där!

• 2022-10-05
      • 2022-10-05 18:00 - 20:00