Byta hemsida från IdrottOnline till....vad?

Har din förening hemsidan genom IdrottOnline? Då är det hög tid för er att starta processen med ett hemsidesbyte!

Riksidrottsförbundet har i många år erbjudit föreningar och förbund kostnadsfria hemsidor i IdrottOnline, med Episerver som publiceringssystem. Från och med den 1 januari 2023 kommer RF att behöva byta hemsidesleverantör och har inte längre möjlighet att erbjuda kostnadsfria hemsidor till föreningar och förbund. Avvecklingen gäller endast IdrottOnline hemsida, övriga administrativa delar i IdrottOnline kommer finnas kvar. Observera att föreningar måste ha bytt leverantör för hemsida senast den 31 december 2022.

Viktigt att i tid komma igång med processen om ni är en av de föreningar som blir berörda!

Vilka leverantörer finns?
Vad behöver vi tänka på?
Tidslinje för ett byte

Den som ansvarar för hemsidan i förening

Utbildningen är kostnadsfri

Övrigt
All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Kom ihåg att kontrollera skräpposten om du inte fått bekräftelse eller kallelse.

Maila till carina.sjolander@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2022-10-10
      • 2022-10-11 18:00 - 20:30