Inbjudan till domarsatsning i Västerås

Vi söker framtidens domare! Ädu en av dem?

Svenska Ishockeyförbundet har initierat en domarsatsning för att rekrytera och behålla våra domare.

Nu bjuder Region Väst in till inspirationsträffar där vi behöver föreningarnas hjälp att hitta potentiella framtida distriktsdomare i vår region. Känner du någon eller vill du själv ha en karriär inom ishockeyn, kom och träffa oss och lyssna in hur du gör för att bli domare.

Vi vänder oss till dig:

- Över 15 år (även yngre är ok om det finns domarerfarenhet)

- Som spelar eller har spelat ishockey och har ett intresse av att bli domare

- Intresserad att bli domare, utan erfarenhet av ishockey

- Som är domare idag och vill få inspiration

Begränsat antal platser, först till kvarn gäller!

Program:

17.00 Välkommen! Matchens domare berättar om sin väg till eliten

17.30 Att vara domare i Region Väst, vilken utbildning krävs och vilket arvode får man

18:00 Vi bjuder på mat

19.00 Vi ser kvällens match tillsammans

Tanken med detta är att ni som förening kan erbjuda era föreningsdomare en möjlighet att ta nästa steg, viktigt är att ”rätt” personer kommer på dessa träffar. Inget krav på att man måste bli domare, men intresset ska finnas.

Förhoppningen är att vi tack vare denna satsning får flera att vilja bli domare redan denna säsong.

Vid frågor kontakta:

Lisa Ahlström Föreningsutvecklare

0738173288 lisa@region-vast.se

• 2023-02-26
      • 2023-03-08 00:00 - 00:00
    • Region Väst

• 2023-02-26
      • 2023-03-08 00:00 - 00:00
    • Region Väst
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.