Föreningsträff SweSkating

Rådet för SweSkating bjuder in samtliga föreningar på skridskor att deltaga på en första digital föreningsträff. Läs mer om vilket tema och vilka ämnen som kommer lyftas fram.

Måndagen den 10:e oktober bjuder rådet för SweSkating in till en föreningsträff. Träffen kommer att vara digital via Teams och pågår mellan 19.00 - 20:30.

Temat för kvällen är: Hur blir vi fler skridskoåkare och vilka aktivteter genomför vi?

Utifrån temat kommer representarer från olika föreningar berätta om sin resa och hur de arbetar. Kanske kan du få med dig några tips på hur er förening kan utvecklas och jobba vidare. Likaså kommer vi lyfta följande ämnen:

• Registrering av licenser i Idrottonline
  • Hur erbjuder vi en attraktiv skridskoskola för att locka fler skridskoåkare till våra föreningar?
  • Hur marknadsför vi våra idrotter och vår verksamhet?
  • Vilka aktiviteter erbjuds under säsongen 2022-2023

Du kommer även få möta rådsmedlemmarna från SweSkating och höra hur rådet arbetar.

Innan träffen tipsar vi er om att reflektera kring ovanstående punkter. Är det någon punkt som din förening behöver hjälp med eller finns det något som du vill dela med dig av? Ta med dig dessa in till mötet.

Välkomna!

• 2022-10-09