Steg 1 Barn & Ungdomsledarutbildning

Svenska Skidskytteförbundet bjuder in till Barn och Ungdomsledarutbildning.

Barn och ungdomsledarutbildningen ger dig som ledare en bred grund att stå på i ditt ledarskap både vad gäller barn och ungdomars utveckling i föreningsidrotten samt på skyttetekniken i liggande skytte.

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som är eller vill bli ledare för barn och ungdomar från 10 till 15 år. För att vara behörig ska man ha tagit Skidskyttekortet innan.

Utbildningens huvudområden

•  Barn och Ungdomars idrottande och utveckling
  •  Åldersanpassad träning
  •  Skidskyttevett och säkerhet
  •  Skytteträning för ungdomar
  •  Liggande Skytte

Upplägg

Utbildningen består av en teoretisk del som genomförs digitalt när du själv önskar, samt en praktisk dag. Inom 72 h från anmälan skickas information om teoriutbildningen ut via mail. Vid anmälan väljer du ort för genomförande av den praktiska dagen. Alla teoretiska moment skall vara genomförda innan den praktiska dagen. Efter den praktiska dagen ska även en hemuppgift genomföras i valfri förening.

Kostnad

1500 kr. I kostanden ingår lunch och fika under den praktiska dagen samt även ammunition. Kostnaden faktureras föreningen i efterhand. Föreningen kan söka idrottsmedel (Projektstöd IF) för anmälningsavgiften.

Tillgodoräknande av tidigare utbildning

Har du tidigare läst Grundutbildningen för Tränare(GUT) eller ledarskap och tränarskap motsvarande innehållet i Steg 1 så behöver du endast läsa de skidskyttespecifika teoretiska delarna samt den praktiska dagen. Kontakta Jonas.johansson@skidskytte.se för att validera tidigare utbildningar.

Aktuella valbara orter och datum för den praktiska dagen

12/8 Östersund, 13/8 Sveg,

Om din förening eller region vill anordna en egen praktisk dag så kontakta  din skidskyttekonsulent. Efter överensskommelse så ska du välja alternativet "Annan dag/ort" vid anmälan.

Vid frågor, eller mer information kontakta jonas.johansson@skidskytte.se

• 2023-08-06
      • 2023-04-10 08:00 - 20:00
      • 2023-06-10 09:00 - 17:00
    • Digitalt
    • Jonas Johansson, Camilla Ingerhed, Emelie Walheim, Caroline Olsen, Jörgen Larsson

• 2023-08-06
      • 2023-04-10 08:00 - 20:00
      • 2023-06-10 09:00 - 17:00
    • Digitalt
Välkommen till vår utbildningsmodul!

Här kan ni anmäla er till förbundets utbildningar.