Löparkonferens GBG

Löparkonferens medel-långdistans i Göteborg 11-12 nov!

Välkommen till löparkonferensen i Göteborg 2022! Vi hoppas det skall bli en kanonträff på alla sätt med intressanta föreläsningar och möjlighet att träffas för att tillsammans ta nya steg i utvecklingen att bli en av Europas bästa löparnationer!

Vi bjuder in ALLA tränare oavsett nivå i landet, men också intresserade aktiva och andra löparintresserade! Begränsat antal platser, så viktigt med snabb anmälan för att vara säker på plats!

• Nils van der Poel, Dubbel olympisk- och världsmästare i skridskor! Allround världsmästare och världsrekordhållare! Stora volymer av träning i olika sporter och hög kvalitet när han tränade skridsko. Hör Nils väg till succén!
  • Anna Melin, Vikten av energiintag inom idrotten och specifikt löpningen, och vad energibrist kan göra med prestation och hälsa.
  • Colm O´Connell, legend inom löparvärlden. Irländaren som åkte till Rift Valley och Kenya 1976 för att undervisa i geografi några månader på St Patricks school, men som fortfarande är kvar! Mängder av skolelever har tagit OS- och VM-guld och blivit tränade av Colm, där kanske David Rudisha är den mest kända! Colm ser fram mot sitt första besök i Sverige!
  • Andreas Almgren, tog JVM brons som 19-åring på 800m och spåddes en lysande framtid. Skador satte käppar i hjulet, men han gav aldrig upp! Andreas har i år satt flera svenska rekord och krossade Anders Gärderuds rekord på 5000m och tillhör nu Europas bästa på distansen genom alla tider. En svensk världslöpare!
  • Karin Torneklint, ledde som första kvinna det svenska Friidrottslandslaget under 9 år från 2013-2021 och den förbundskapten som suttit längst i modern tid. Hör hennes tankar och reflektioner från tiden som förbundskapten och hennes arbete för Epos, ett nätverk med Sveriges mest framgångsrika förbund och föreningar ingår med syfte att öka jämställdheten bland tränare samt stötta kvinnliga elitcoacher.
  • En sista föreläsare, som i dagsläget inte är helt klar

Program:

Vi kommer preliminärt att starta upp på kvällen kl 18.00 den 11 november och löparkonferensen avslutas den 12 november senast kl 16.30.
Vi återkommer med ett mer detaljerat program när vi har allt på plats!

På fredag kväll kommer det att finnas middag till samtliga deltagare, och på lördag serveras lunch.

Logi:

Vi har bokat upp 30st dubbelrum från fredag till lördag för långväga gäster till en självkostnad av 550:-/person i dubbelrum. Frukost ingår. Först till kvarn gäller.

• 2022-10-25
      • 2022-11-11 00:00 - 2022-11-12 00:00
    • Johan Wettergren, Ulf Friberg
    • Kvibergs konferensanläggning