Samling U23 Stockholm - hållbar idrottsutveckling träff 1

För att bidra till en mer hållbar idrottsutveckling för unga idrottare bjuds du som juniorer, seniorer och klubbtränare in till ett utvecklingsprogram arrangerat av Stockholms Orienteringsförbund. Vi kallar det Samling U23 Stockholm då målgruppen för satsningen är aktiva i åldern 17-23.

Utbildningsprogrammet är ett samarbete mellan Stockholms Orienteringsförbund, Svenska orienteringsförbundet och RF-SISU Stockholm.

Utbildningen är idrottsövergripande och därav bjuds era sektioner inom friidrott, skidor och mångkamp in till detta utbildningsprogram.

Första utbildningsträffen handlar om kort- och långsiktig träningsplanering som hålls av Gustav Bergman. På första träffen kommer vi att presentera de fortsatta utbildningsträffarna för 2023. Här ingår också uppföljande utvecklingsarbete som ni kommer att kunna gör på hemmaplan kopplat till utbildningen.

Reservera följande datum:
27 november | 21 januari | 19 februari | 11 mars

Varmt välkommen med din anmälan senast 20 november!

Upplägg för varje träff:
Samling kl. 10 för träning. Därefter lunch och utbildningspass. Slut omkring kl. 15.

Program:
27 november

Kort- och långsiktig träningsplanering med Gustav Bergman

21 januari
Mental hälsa

19 februari
Kost & hälsa

Skadeförebyggande träning

Utbildningen är kostnadsfri.

En inbjudan med anmälan till varje utbildningsträff skickas inför varje kursdatum. Här anmäler du dig till första träffen och samtidigt intresse till följande tre träffar som ingår i programmet.

• 2022-11-27 12:30 - 15:00
    • Gustaf Bergman