Utbildningsserie för att utveckla föreningens kommunikation

Den digitala utbildningsserien är riktad till er idrottsföreningar som vill utveckla sin förmåga att kommunicera, för att därigenom bli mer träffsäker och engagerande i sin kommunikation. Serien består av ett antal olika områden, där du kan välja att ta del av samtliga eller utvalda delar som passar just din förenings behov.

När du anmält dig får du en länk till den digitala utbildningsserien som du i din egen takt tar dig igenom, förslagsvis tillsammans med andra i din förening, exempelvis i en särskild arbetsgrupp.

Utbildningsserien innefattar följande områden:

• Varumärkesbyggande – så bygger din förening ett starkt varumärke
  • Kommunikationsplanering – så gör du en plan och lär känna din målgrupp
  • Kanalval och innehåll – så väljer du rätt kanaler och skapar passande innehåll

När: Du utbildar dig när du vill.

Var: Utbildningsmaterialet är digitalt, men kan med fördel användas under fysiska träffar tillsammans med andra i din förening.

För vem: Fördelaktigt om ni är flera i föreningen som tar del av utbildningen tillsammans. Då har ni även goda möjligheter att konkret börja jobba med föreningens kommunikationsstrategier och planer. För den typen av grupparbete passar folkbildningsformen lärgrupp väldigt bra. Läs mer om hur du startar en lärgrupp här. https://www.rfsisu.se/vasterbotten/utbildningfolkbildning/largrupperochlargruppsledare/

Kostnad: Kostnadsfritt

Kontakt: Har du frågor om utbildningsserien eller vill få hjälp att komma igång med arbetet, kontakta någon av våra idrottskonsulenter:

• 2022-12-31
      • 2022-10-25 18:00 - 2022-12-31 20:30