Parasportens grunder

”Parasportens grunder”

Söndag den 5 februari 2023 bjuder vi in till Parasportförbundets nya grundutbildning, "Parasportens grunder"

I denna utbildning går vi bland annat igenom vad parasport är för något, vem parasport riktar sig till och hur den är organiserad.

Syftet med utbildningen är att ge en ökad kunskap, förståelse och trygghet gällande parasport.

Utbildningen är idrottsöverskridande och ger utrymme för erfarenhetsutbyte mellan deltagande föreningar och innehåller såväl teoretiska som praktiska moment.

Målgrupp:

Utbildningen vänder sig i första hand till dig som är tränare/ ledare eller förtroendevald i en förening.

Utbildningen omfattar följande moduler:

• Block 1 — Vad är parasport?

• Block 2 — Organisering, samhällsstruktur och förändring

• Block 3 — Inkluderande och normmedveten idrott

• Block 4 — Att träna och tävla som paraidrottare

• Block 5 — Rörelseförståelse i praktiken

Teoretiskt och praktiskt pass

Bekväma kläder. Inget ombyte behövs

Plats:

Baltiska hallen, biblioteket.

Eric Perssons väg 6, Malmö

Utbildningstillfället subventioneras av Parasport Sverige och är därmed kostnadsfritt.

Vid avanmälan senare än fyra dagar innan utbildningsdagen debiteras dock full avgift

Frågor gällande utbildningen kontakta:

Frida Lundh

Tele: 08- 699 62 98