Clinic "Häst i Balans"

med veterinär Annelie Hellström från Nolberga Veterinärpraktik.

Plats: Stora ridhuset på Luleå Ridklubb

När: Söndag den 22 januari kl 17.00-20.00

Investering: 200 kr vid förköp (anmälan och betalning innan anmälningstidens utgång), 300 kr vid betalning på plats. Plats kan inte garanteras utan förköp. Betalning sker via swish - nr anges vid bekräftelse vid anmälan.

Anmälan: SENAST 4 januari

Annelie har sedan länge inriktat sig på förebyggande hälsovård och tittat närmre på hur vi egentligen belastar hästens vävnader i vår vardagliga träning.

-          Finns det saker vi kan förändra eller förbättra för att minska risken för skador eller för att förbättra prognosen för läkning när en skada redan inträffat?

-          Vad innebär fysiologiskt begrepp som t.ex gå i form, självbärighet, stark och svag sida, samling, schwung, längre steg, fria bogar?

”När man förstår vad som faktiskt händer i hästens kropp
blir saker så mycket lättare att både lära och lära ut.”

Välkomna!

Clinicen sker i samarbete med Luleå Ridklubb och är subventionerad via vår samarbetspartner AGRIA.

• 2023-01-04
      • 2023-01-22 17:00 - 20:00
    • Luleå Ridklubb
    • Carina Sundström, Annelie Hellström
    • Vid anmälan och betalning senast 4 januari kostar clinicen 200 kr. Senare betalning eller vid "dörren" kostar 300 kr. Avgiften betalas via swish - ange "clinic 22 januari" vid betalning. Swishnr anges vid bekräftelse på anmälan.
    • Anmälan är bindande. Vid avbokning debiteras kostnaden.

• 2023-01-04
      • 2023-01-22 17:00 - 20:00
    • Luleå Ridklubb
    • Carina Sundström, Annelie Hellström
    • Anmälan är bindande. Vid avbokning debiteras kostnaden.