Fortbildning ridlärare/tränare

Häst i Balans
Godkänd Fortbildning för Ridlärare och tränare (Level 1-3 och tränare C)

Förhandsgranskning av bild

Teoretisk och praktisk fortbildningsdag med veterinär Annelie Hellström, Nolberga Veterinärpraktik

När: Måndagen den 23 januari kl 09.00-16.00

Var: Luleå Ridklubb

Kursavgift: 1.200 kr inkl fika och lunch. Kursavgiften är subventionerad via vår samarbetspartner AGRIA och faktureras efter sista anmälningsdag.

Annelie har sedan länge inriktat sig på förebyggande hälsovård och tittat närmare på hur vi egentligen belastar hästens vävnader i vår vardagliga träning.

-        Finns det saker vi kan förändra eller förbättra för att minska risken för skador eller för att förbättra prognosen för läkning när en skada redan inträffat?

-        Vad innebär fysiologiskt begrepp som t.ex gå i form, självbärighet, stark och svag sida, samling, schwung, längre steg, fria bogar?

”När man förstår vad som faktiskt händer i hästens kropp
blir saker så mycket lättare både lära och lära ut”.

Preliminärt program:

09.00                Samling, presentation, fika
09.30                Teoretisk genomgång
12.00                Lunch
13.00                Praktisk förevisning med hästar
16.00                Avslutning, frågor och fika

Anmälan: via utbildningsmodulen senast 4 januari.

Vid frågor kontakta Carina Sundström på 070-658 27 19 eller carina.sundstrom@ridsport.se

• 2023-01-04
      • 2023-01-23 09:00 - 17:00
    • Luleå Ridklubb
    • Annelie Hellström
    • Avgiften faktureras efter anmälningstidens utgång. I avgiften ingår fika och lunch.
    • Anmälan är bindande - vid utebliven deltagare debiteras kursavgiften (oavsett orsak till avhoppet). Om vi kan fylla platsen med reserv debiteras dock ingen avgift.
    • Ridlärare Level 1-3 samt C o B tränare

• 2023-01-04