Friidrott för Barn - steg 2

Friidrott för barn – steg 2 (fysisk träff med praktik)

Den fysiska träffen som är steg 2 i nya Friidrott för barn handlar framför allt om att ge dig en verktygslåda som ger goda förutsättningar att bygga upp en bra friidrottsverksamhet för barn där introduktion av friidrottens löp-, hopp- och kastgrenar kombineras med lekar, stafetter, hinderbanor samt gymnastik- och styrkeövningar.

Friidrott för barn är en grundläggande tränarutbildning och syftar till att stärka dig i din roll som tränare och samtidigt ge dig bra grundkunskaper i friidrottens olika grenar. För att kunna gå Friidrott för barn – steg 2 skall du ha genomfört den teoretiska webbaserade Friidrott för barn – steg 1 samt RF:s webbutbildning Introduktionsutbildning för tränare.

Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som ska vara tränare för barn (7-10 år). Utbildningen riktar sig till dig som är ny i tränarrollen eller dig som redan är tränare men intresserad av att lära dig mer om just friidrott för barn och framför allt i åldrarna 7–10 år. Innehållet lär dig att planera och genomföra träning anpassad för barn i friidrottens alla grenar

Mål med kursen
Målet med utbildningen är att du ska lära dig att planera, organisera och genomföra träningar för barn i friidrottens alla grenar – på ett lekfullt sätt – samt stärka dig i din roll som tränare.

.

Plats: Jämtkrafthallen, Ås

Datum: 2 april 2023

Tid: 09.00-17.00

Minst antal deltagare: 5

• 2023-03-23
      • 2023-04-02 09:00 - 17:00
    • Jämtkrafthallen, Ås
    • Hubbe Lund Söderholm
    • Ingår
    • Kursavgiften är 1200:-/person. Avgiften faktureras efter genomförd utbildning. I priset ingår kursledning, mat och fika. Föreningar som anmäler ledare till utbildningen får tillbaka 600:-/deltagare från Projektstöd IF efter avslutad utbildning.

• 2023-03-23
      • 2023-04-02 09:00 - 17:00