Seglingens ledarskap grund (21006-1)

Kursen vänder sig till dig som vill vara ledare eller ta en annan viktig roll inom seglingen. Kursen genomförs individuellt eller som en lärgrupp tillsammans med klubbens övriga blivande ledare. Den har även ett praktiskt moment som din klubb ansvarar för att genomföra.

Målgrupp
Kursen vänder sig till dig som vill vara ledare, instruktör, tränare, funktionär, klubbledare, domare inom svensk segelsport. Eller är en viktig vuxen för någon som seglar.

Mål med kursen
Här får du lära dig om seglingens värdegrund, vilket stöd du kan få som ledare samt hur vi ser till att vår idrott organiseras på ett säkert sätt.

Förkunskapskrav
Kursen har inga förkunskapskrav.

Din användning
Kursen genomförs digitalt via eget lärande, men kan också arrangeras som en lärgrupp på en klubb. Kursen är anpassad och skräddarsydd efter de olika ledarkategoriernas behov där förklarande filmer varvas med text och bilder.
Följande avsnitt ingår i kursen:
- Jag & Idrottsrörelsen
- Jag & Seglingen
- Jag & Ledarskapet
- Jag & Träningen
- Kappseglingsfunktionär

Ta del av kursens lärgruppshandledning här

Tillgång
Varje person som ska gå kursen behöver en individuell inloggning.
Du köper kursen här i IdrottOnline på den blå knappen "anmäl dig här". För att köpa kursen behöver du uppge aktiv mejladress för den som ska gå kursen. Efter anmälan får du ett mejl från noreply@sisuforlag.semed inloggningsuppgifter till kursen.

Besök webbplatsen för Seglingens Ledarskap Grund.

Anmäler du dig till denna utbildning innebär det att du samtycker till nedan angivna information.Ditt namn och e-postadress kommer att skickas och lagras i SISU Idrottsböckers utbildningsportal för att kunna ge dig access till utbildningen och för att kursledare skall kunna följa upp att du genomfört den digitala delen av kursen.

Vid frågor om inloggning kontakta support@sisuforlag.se eller utbildning@ssf.se

• 2023-12-20

• 2023-12-20