Inspirationshelg

Nu samlar vi länets klubbar till en inspirationshelg - framgångsfaktorer för föreningar som driver ridskola!
Kom för fortbildning, inspirerande diskussioner och erfarenhetsutbyte med andra klubbar/styrelser/personal.

Norrbottens Ridsportförbund tillsammans med SvRF och RF-SISU Norrbotten bjuder in till en inspirationshelg för att öka framgångsfaktorerna i föreningar som driver ridskola

Under helgen belyser vi ekonomi, bokslutanalys med nyckeltal (för just ER förening) och verktyg för ekonomistyrning samt planering av ridskolans viktigaste resurs – ridskolehästen. Det kommer även finnas tid för erfarenhetsutbyte och nätverkande.

Föreläsare är Lotta Hillbom från Svenska Ridsportförbundet.

Målgrupp: klubbstyrelse samt anställda i förening som bedriver ridskoleverksamhet. Kom gärna flera från föreningen.

Material: Temat för helgen är det (obs!) uppdaterade materialet ”Ekonomi i ridsportföreningen” – deltagarna skaffar det själva via SISU förlag. Minst ett ex per förening, med fördel en per person.

Plats: Scandic hotell i Luleå

Kursavgift: 1.400 kr/person. I avgiften ingår föreläsare, logi i dubbelrum (enkelrumstillägg 350 kr), fika, två luncher, middag lördag samt reseersättning. Kursen är kraftigt subventionerad. Tag även kontakt med er RF-SISU kontakt för ytterligare finansieringsmöjligheter.

Prel Program
Lördag 1 april
11.00                Ankomst och uppstart
12.00                Lunch
13.00                Föreläsning ekonomi m m
15.30                Fika
16.00                Föreläsning forts ekonomi m m
17.00                Slut för dagen
18.30                Middag

Söndag 2 april
08.30                Uppstart
09.00                Lektionshästen
10.00                Arbetet framåt (bekantar oss med materialet, mallar och verktyg)
12.00                Avslut och lunch

• 2023-03-05
      • 2023-04-01 11:00 - 18:30
      • 2023-04-02 09:00 - 12:00
    • Scandic hotell, Luleå
    • Lotta Hillbom
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!
    • I avgiften ingår föreläsare, mat samt logi i dubbelrum (enkelrumstillägg 350 kr). Avgiften faktureras klubben.
    • Anmälan är bindande efter anmälningstidens utgång. Klubben kan dock att ersätta deltagare med annan deltagare.
    • Helgen vänder sig klubbstyrelser/personal i föreningar som bedriver ridskoleverksamhet

• 2023-03-05
      • 2023-04-01 11:00 - 18:30
      • 2023-04-02 09:00 - 12:00
    • Scandic hotell, Luleå
    • Lotta Hillbom
    • Ange eventuella allergier eller behov av specialkost i anmälan!