Samling U23 Stockholm - Kost för idrottare

För att bidra till en mer hållbar idrottsutveckling för unga idrottare bjuds du som juniorer, seniorer och klubbtränare in till ett utvecklingsprogram arrangerat av Stockholms Orienteringsförbund. Vi kallar det Samling U23 Stockholm då målgruppen för satsningen är aktiva i åldern 17 och till seniorålder.

Utbildningsprogrammet är ett samarbete mellan Stockholms Orienteringsförbund, Svenska orienteringsförbundet och RF-SISU Stockholm. Föreläsningen är idrottsövergripande och därav bjuds era sektioner inom friidrott, skidor och mångkamp in till detta utbildningsprogram.

Dagens program innehåller träning och lunch samt föreläsning om kost för idrottare. Föreläsare är Cecilia Walton. Cecilia brinner för att inspirera andra till mer hälsosam och hållbar mat, som självfallet också är god och enkel att tillaga!

Hon är utbildad kock, kostrådgivare och utbildad förändringsledare för hållbar mat och föreläser och utbildar regelbundet inom dessa områden.

Här ingår också uppföljande utvecklingsarbete som ni kommer att kunna gör på hemmaplan kopplat till utbildningen.

Varmt välkommen med din anmälan senast 15 februari 2023!

Tider och program:

Söndagen den 19 februari kl 10.00 i Haninge SOK:s klubbstuga vid Rudan.

10.00 Samling för träning
12.00 Lunch