Hand the ball Instruktör i förening Skara

Denna utbildning riktar sig till dig som vill använda Hand the Ball i ordinarie verksamhet eller för att få barn och ungdomar att röra på sig generellt.

• Utbildningen ger dig kunskaper och certifiering att använda hand the ball i verksamheten du befinner dig i.
  • Utbildningen omfattar 5 timmar på plats

Hand the Ball

Hand the Ball utgår från den magiska gröna och mjuka streethandboll (Goalchabollen) som med sin unika utformning bjuder in till lek, rörelse och inkludering. Fokus ligger på kommunikation och glädje och vi tar bort press och resultat. I Hand the Balls verksamhet är målet att ha hög aktivitetsgrad samt dela stor glädje i ett gemensamt sammanhang, alla barnen ska få en positiv upplevelse av att hålla en boll i handen och röra på sig. Konceptet är väldigt flexibelt och ser olika ut över hela landet

Utbildningen har som mål att lära ut vår värdegrund i hur man är som aktiva Hand the Ball instruktörer och hur vi kan få ut vår kärlek till rörelse vidare till de barn vi arbetar med. Utbildningsmaterialet innehåller pedagogik, motivation och ledarskap de praktiska momenten där man får inspiration till hur man kan använda den magiska gröna bollen i olika miljöer och på kreativa sätt.

För mer information, https://handtheball.se/

Pris och innehåll

Förening faktureras 12.000 kr som täcker kostnaden för utbildning upp till 4 personer och material (20 goulchabollar + bollsäck, 1 rebounder, 1 pop-up-mål, digital övningarsbank). Resterande 13.000 behåller föreningen och använder till kostnader vid hand the ball-aktiviteter.

• 2023-05-07
      • 2023-05-15 18:00 - 22:00
    • Vilanhallen
    • Jennie Linnéll
    • Utbildningen bekostas av den förening du tillhör. 500 kr för enskild individ eller 12.000 kr enligt tidigare beskrivning. Efter 14 dagar innan utbildningstillfälle betalas inte kursavgift tillbaka.

• 2023-05-07
      • 2023-05-15 18:00 - 22:00