Processkväll: Ledarförsörjning

Syftet med kvällen är att ni som förening ska få konkreta verktyg för hur ni kan rekrytera och behålla föreningsledare, samt påbörja ett arbete med att skapa en handlingsplan.

Innehåll:

- Kompetensutveckling om ideellt engagemang och hur idrottsföreningar kan arbeta med ledarförsörjning.
- Arbete i föreningen med att skapa en handlingsplan med stöd av en processledare från RF-SISU Uppland.
- Gemensam diskussion och erfarenhetsutbyte utifrån hur föreningen kommer att arbeta vidare med frågan.

Processkvällen kommer innehålla en kombination av kompetensutveckling, erfarenhetsutbyten och arbete i sin egen förening. Ett antal processledare från RF-SISU Uppland kommer finnas med som stöd. Ni rekommenderas vara minst två personer från er förening som deltar.

fel i systemet - ingen krock, då Annette Svensson ej var närvarnde i arrangemang 1730354 den 17/5

• 2023-05-17 18:00 - 21:00
    • IFU Arena, RF-SISU Upplands kontor