Föreningsträff paraskytte

Stockholms Skyttesportförbund, Stockholms Parasportförbund samt RF-SISU Stockholm bjuder in till en föreningsträff om paraskytte. Vi kommer att prata om nuläge, stöd för uppstart, rekrytering men också utbyta erfarenheter! Vi vet att det finns intresse från våra föreningar efter att vi tagit del av Svenska skyttesportförbundets kartläggning av paraskytte. Därför bjuder vi in samtliga föreningar till en gemensam träff där vi hoppas finna former för samarbete.

Målet med träffen är att vi ska se hur vi kan få fler föreningar att välkomna paraskyttar i verksamheten och finna former för hur intresserade paraidrottare ska kunna nå kontakt med oss.

Program:

• Kort information om paraskytte i stort - Parasport Sveriges paraskyttekommitté
  • Summering av Skyttesportförbundets kartläggning - Erika Öhrling, Svenska Skyttesportförbundet
  • Stöd i uppstart och utveckling av paraskytte - Erika Öhrling, Svenska Skyttesportförbundet, Peter Melander, RF-SISU Stockholm
  • Anläggningsstöd för parasport - Henrik Schöldström, RF-SISU Stockholm

Vi avslutar med samtal runt borden där man får chans att ställa frågor och utbyta erfarenheter.

Behöver ni hjälpa att hitta rätt den 8 maj så slå en signal till Peter Melander 076-145 26 75.

Välkomna

• 2023-04-27