Hand the Ball - Edsbyn

Hand the Ball

Utgår från den magiska gröna och mjuka streethandbollen (Goalchabollen) som med sin unika utformning bjuder in till lek, rörelse och inkludering. Fokus ligger på kommunikation och glädje, samt att vi tar bort pressen på prestation och resultat. I Hand the Balls verksamhet är målet att ha en hög aktivitetsgrad samt dela stor glädje i ett gemensamt sammanhang, alla barnen ska få en positiv upplevelse av att hålla en boll i handen och röra på sig. Konceptet är väldigt flexibelt och ser olika ut över hela landet. Men för att certifieras och äga rätten att säga att man som förening eller skola jobbar med Hand the Ball och även att få använda sig av loggan krävs det utbildade instruktörer i föreningen eller på skolan.

Utbildningen har som mål att lära ut vår värdegrund i hur man är som aktiv Hand the Ball instruktör och hur vi kan få ut vår kärlek till rörelse vidare till de barn vi arbetar med. Utbildningsmaterialet innehåller pedagogik, motivation och ledarskap, samt praktiska moment där man få inspiration till hur man kan använda den magiska gröna bollen i olika miljöer på ett kreativt sätt.

Detta utbildningstillfälle:

Riktar sig främst till handbollsföreningar i närområdet och utvalda skolor som tillhör RF SISU Gävleborgs rörelsesatsning. I mån om plats är handbollsföreningar med längre reseavstånd välkomna att delta.

Kostnader som redan certifierad förening:

500:-/person

Kostnader som en ny förening:

10 000:-

Varav det ingår:

- Utbildning för 2-4 personer (alla behöver anmäla sig), därefter kostar det 500:-/person.

- 1 Bollsäck med 20 Goalcha bollar.

- 1 Rebounder

- 1 Portabelt Quick play mål

- 1 Grön Challenge låda

Som ny instruktör får du tillgång till:

- Aktivitetsguide

- Spin-off material i teams grupp

- Digital övningsbank i 1 år

Som ny förening finns det möjlighet att ansöka om projektmedel via SHF, mer information kommer i slutet av februari 2024.

• 2024-02-25
      • 2024-02-28 17:30 - 21:30