Arbetsrättsutbildning

Välkommen på en digital föreläsning som vänder sig till dig som är aktiv i en av distriktets föreningsstyrelser eller är du kanske anställd i en förening.

Föreläsningen kommer handla om Arbetsrätt.

Vi går igenom grundläggande rättigheter och skyldigheter kopplat till arbetsgivar- och arbetstagarrollen, särskilt tillämpbart för hästverksamheter.

Föreläsare är Catarina Johansson som är arbetsrättsexpert på Almega och avtalsansvarig för Almegas kollektivavtal inom hästnäringen.

Är du aktiv i en av distriktets förenings styrelse eller arbetar du på en av distriktets ridskolor, då bjuder Gävleborgs Ridsportförbund på kostnaden för denna föreläsning!

Teamslänk kommer skickas ut till den mailadress som uppges i anmälan. Länken skickas ut några dagar innan.

Varmt välkommen!

• 2023-06-20