Framtidskväll - Zon NordÖst

Välkommen till en kväll där strukturerat styrelsearbete och hållbar föreningsutveckling står på agendan!

Att arbeta med utvecklingsarbete i en förening innebär att det sällan eller aldrig finns genvägar. Utvecklingsarbete handlar ofta om att göra förflyttningar och förändringar, ett arbete som också måste få ta tid.

Arbetsmaterialet Framtidens handbollsförening är framtaget av Svenska handbollsförbundet och RF/SISU och består av byggstenar som kan användas men också återanvändas i ett kontinuerligt utvecklingsarbete i föreningen. Under hösten bjuder vi in styrelser från HF Östs fem zoner till gemensamma Framtidskvällar för att ta oss an materialet tillsammans och göra en nulägesanalys. Hur vill er förening utvecklas?

• 2023-10-24 18:00 - 21:00
    • Vallentuna Kulturhus