Att Träna Häcklöpare

14 april 2024 kör vi en fördjupningskurs i att träna häcklöpare strukturerat över året.

Välkommen till denna utbildning som tagits fram av grengruppskommittén sprint/häck i Göteborgs Friidrottsförbund.

Utbildningen kommer ge dig som tränare för aktiva 14 år och äldre grundläggande kunskap och principer om hur man tränar aktiva som springer häck.

Halva dagen är teori, videoanalyser och diskussioner, andra halva dagen är praktik, styrkeövningar, löpdrillar mm.
Dina aktiva får gärna vara med under andra halvan på dagen då övningar visas av elitaktiva.

Förkunskaper: Sprinttränare för 14 år och äldre. Kursen bygger på
teorigenomgångar, diskussioner, samt att arbeta
tillsammans i team. Tränare/ledare är välkomna
med sina aktiva. Kom träningsklädda.

Datum och plats: Friidrottens Hus Göteborg
Lördag 14 april.
Dagen startar kl. 09.15 och slutar 16.15.

Anmälan: Senast 10 april - Följande uppgifter behövs:
namn, adress och e-mail, hela personnumret på
kursdeltagaren samt ev. matallergi.
Maxantal 15 st, och först till kvarn gäller.

Utbildare: Anders ”Palmas” Palmqvist tillsammans med
utvalda tränare och elitaktiva.

Om du vill läsa mer öppnar du PDF fil med inbjudan.

• 2024-04-10
      • 2024-11-03 09:15 - 16:15
    • Friidrottens Hus Göteborg
    • Vi bjuder på lunch och fika!
    • I priset ingår viss kursdokumentation och material, enklare fika och bra lunch. Nettokostnad/deltagare som genomför utbildningen är 500 kr. UF Väst (tidigare UC Väst) söker Idrottslyftsbidraget på 600 kr och RF betalar sedan ut bidraget direkt till er förening. Efter avslutad kurs fakturerar UF Väst deltagar-avgiften och hela Idrottslyftsbidraget 1.100 kr. För att få idrottslyftet behöver man delta i utbildningen.
    • Sprinttränare för 14 år och äldre. Kursen bygger på teorigenomgångar, diskussioner, samt att arbeta tillsammans i team. Tränare/ledare är välkomna med sina aktiva. Kom träningsklädda.
    • 15 av 16

• 2024-04-10
      • 2024-11-03 09:15 - 16:15
    • Friidrottens Hus Göteborg
    • Vi bjuder på lunch och fika!
  • 15 av 16