Inspirationsföreläsning: "Mötesplats Stöcke" via webb

Molidens IK, i samverkan med RF-SISU Västernorrland, bjuder in medlemmar och ledare i Molidens IK, Gottne IF, Mellansels IF, Anundsjö IF, Kubbe-Norrflärke IF, Myckelgensjö IF och Skorpeds SK till digital inspirationsföreläsning onsdag 8 november.

Ett brett utbud av tillgängliga aktivitetsytor är en förutsättning för all idrott. Att bevara, utveckla och skapa nya anläggningar och idrottsmiljöer är därför viktigt för hela idrottsrörelsens utveckling.

Välkommen till ett webbinarium med information och samtal om projektet Mötesplats StöckeDu är välkommen att ta del av historien från idé till genomförande av projektet. Det som började med två mammors funderingar kring en lokal lösning för barnens idrottsutövande blev startskottet på något som idag blivit ett mycket större projekt.

Rörelseförståelse & rörelserikedom - en kort film om rörelseförståelse från SISU Idrottsutbildarna.

Den övergripande visionen för Mötesplats Stöcke är en fysisk samlingspunkt ett aktivitetshus med fokus på rörelseförståelse och rörelserikedom - en byggnad som bland annat innehåller idrottshall, gym, café, butik samt andra typer av både allmänna och kommersiella lokaler. En dynamisk, flexibel och hållbar anläggning som erbjuder ett brett utbud av både aktiviteter och funktioner. Genom en unik kombination av ideella, kommersiella och offentliga krafter skapas en mötesplats för alla.

Initiativet kommer från bygden, det är de lokala behoven som styr och det gemensamma engagemanget och delaktigheten som driver processen framåt. Med en gemensam målbild - att göra bygden till en mer attraktiv plats att bo, verka i och besöka - och genom att tillvarata, samordna och utveckla idéer, kompetenser och resurser från olika personer/sektorer/branscher/organisationer skapas en katalysatoreffekt där ett plus ett blir tre. Eller sju. Eller ännu mer.

Manualer och instruktioner

Efter anmälan kommer du få ett bekräftelse via mejl med instruktioner om hur ansluter dig till webbinariumet onsdag 8 november.

Här hittar du:

Frågor och funderingar