Fortbildning i friåkning

Vill du öka förståelsen för friåkning både i och utanför pisten? Då är denna fortbildning något för dig!

Utbildning syftar till att skapa förståelse för hur viktig friåkning är för den alpina raceåkaren. Kursen kommer ge dig inspiration i hur friåkning som metod kan utveckla åkarna i din hemmaförening och förhoppningsvis kommer även din egen skidteknik utvecklas under dagarna.

Under utbildningen kommer du både åka och diskutera skidåkning i och utanför pisten. Åkningen utanför pisten kommer inte bli så avancerat att lavinutrustning behövs utan vi kommer att hålla oss på säkra områden nära pisten. Vi åker på ett varierat sätt när vi är i pisten och när vi åker utanför pisten anpassar vi oss efter terrängen.

När: 8-9 mars 2024
Vart: Åre
För vem: Tränare och ledare

Kursledare: Hans Nyström, SSFs alpina utbildnigsteam

Kursavgift: 1500 kr/ deltagare

Anmälan stänger den 12 februari 2024.

• 2024-02-13
      • 2024-03-08 00:00 - 2024-03-09 00:00
    • Hans Nyström med övriga instruktörer inom SSF alpint & skicross
    • Boende löser deltagarna på egen hand.
    • Kost löser deltagarna på egen hand.
    • Anmälan är bindande.
    • Inga

• 2024-02-13
      • 2024-03-08 00:00 - 2024-03-09 00:00
    • Hans Nyström med övriga instruktörer inom SSF alpint & skicross
    • Boende löser deltagarna på egen hand.
    • Kost löser deltagarna på egen hand.
    • Anmälan är bindande.
    • Inga
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.