Parasportens Grunder

Parasportens grunder går bland annat igenom vad parasport är för något, vem den riktar sig till och hur den är organiserad. Syftet är att ge en ökad kunskap, förståelse och trygghet gällande parasport.

Utbildningen är idrottsöverskridande och vänder sig i första hand till dig som är föreningsledare, tränare, förtroendevald eller anställd inom idrotten. Den ger utrymme till erfarenhetsutbyte mellan deltagande föreningar och innehåller såväl teoretiska som praktiska moment.
Parasportens grunder omfattar följande moduler:
• Block 1 — Vad är parasport?
• Block 2 — Organisering, samhällsstruktur och förändring
• Block 3 — Inkluderande och normmedveten idrott
• Block 4 — Att träna och tävla som paraidrottare
• Block 5 — Rörelseförståelse i praktiken
Vi bjuder på förmiddagsfika och lunch under dagen!

Kostnad kurseavgiften subventioneras via Parasport Sverige och RF-SISU Jämtland-Härjedalen

Begränsat antal platser, först till kvarn gäller!

Kontakt:
Nina Jonsson
Parasport Jämtland-Härjedalen
nina.jonsson@parasport.se

Varmt välkommen med din anmälan!

• 2023-10-28 09:00 - 15:00
    • Nya Sekretariatet Östersunds Skidstadion, Arenavägen 9