Medlemskväll - Svetsa hästskor (mån)

Välkommen till höstens medlemsaktivitet - måndag 13 november!

Har du också funderat på vad vi gör av alla hästskor? Finns det något bra sätt att återvinna dem och göra något hållbart. Ett trevligt minne av sin häst eller att skapa något vackert och användbart av dem.

Här är kvällen för dig - vi kommer att lära oss att svetsa och vi kommer att lära oss att rosta ett föremål. Perfekt höstaktivitet en kväll med härliga islandshästmedlemmar.

Kl 18:00-21:00
Instruktör och handledare för kvällen är Anna Kärrin, Qvinnosmedjan.
Plats: Onsala, Övre Tångvägen 17 - i dubbelgaraget!
Max antal deltagare är 8 st per kväll.

Ta med egna hästskor, eller så kommer det att finnas hästskor att få som vi samlat ihop till kursen. Vi kommer att jobba 2 och 2 med att både lära oss svetsa enklare saker, samt att också rosta ett föremål. (Du kommer att få mer detaljerad inbjudan, för det är oömma kläder som gäller)
Det kommer att finnas kaffe/the och fika under kvällen. En trevlig medlemskväll med skapande i fokus och lära känna nya islandshästvänner.

Anmälan bindande, dels via länken i IdrottOnline så du får en bekräftelse på kursplatsen och sedan direkt betala in endast 100 kr i anmälan. Swishas till 123 024 1398 - Vinir!

Endast för Vinir medlemmar. Är du inte medlem? Är det dags att gå med inför 2024, då kan du starta upp medlemsskap redan nu :) Mejla - nettanjau@hotmail.com för fler frågor!
Vinir är en lokalförening i södra Göteborg/norra Halland som delar ett intresse för vår fina hästras och är en breddförening som vänder sig till både de med och utan häst!

Frågor? Mejla nettanjau@hotmail.com - om du har några frågor, vi behöver ha en reservlista om någon blir sjuk.. Vi behöver vara 8 st deltagare varje gång!
Medlemsaktivitet för alla - här kommer vi att använda hästskor som vi vanligtvis slänger, till att göra något fint med.
Läran om att svetsa och läran om att rosta saker, blir fint minne och hållbart att återskapa något av hästskorna.
Trevlig medlemsstund att lära känna fler medlemmar och också få göra något kreativt under höstmörkret.

• 2023-11-08
      • 2023-11-13 18:00 - 21:00