Ansökan till utbildning för sportsligt ansvarig

Svenska ishockeyförbundet bjuder in till utbildning för dig som har ett övergripande ansvar för föreningens sportsliga verksamhet. Som ansvarig för den sportsliga verksamheten arbetar du med att kvalitetssäkra spelarutbildning och föreningens utvecklingsmiljö för både tränare och ledare.

Under utbildningen kommer vi fokusera på att stärka dig i din roll genom att ha ett innehåll som handlar om ledarskap och coaching, effektiv kommunikation och högpresterande organisationer. Ni kommer få lära er strategier och verktyg för att hantera utmaningar, hur ni kan jobba med att motivera föreningens tränare och ledare och hur ni skapar en god utvecklingsmiljö i er förening.

Vi är medvetna om att arbetsuppgifterna som sportsligt ansvarig skiljer sig mellan olika föreningar. Men något som är gemensamt är att det kräver mycket engagemang och kunskap. För att innehållet på utbildningen ska bli applicerbart i er förening efter avslutad utbildning ser vi gärna att ni har ambition att arbeta med uppgifter som att:

• Coacha och vägleda tränare och ledare under både matcher och träningar.
  • Ansvara för ledartillsättningar och att utbildningsnivån är korrekt i er förening.
  • Ansvara för säsongsplanering

Plats:
Bosön, Stockholm

Datum:
Träff 1: Lördag 27/1 - Söndag 28/1
Träff 2: Lördag 4/5 - Söndag 5/5

Exakta tider meddelas efter avslutad antagningsprocess.  Hemuppgifter tillkommer mellan träffarna.

Ansökan:
Ansökan är öppen mellan 1 november till 18 december. Svenska ishockeyförbundet ansvarar för den slutgiltiga antagningen.

Antagning:
Antagning meddelas den 10 januari.

Föreläsare:

Ulrika Billme - Idrottspsykologisk rådgivare

Andreas Ivarsson - Professor i psykologi, Halmstad högskola

Anders Wahlström - Utvecklingschef, Svenska ishockeyförbundet

Frågor:

Jonas Wiklund - Verksamhetsutvecklare Svenska ishockeyförbundet

jonas.wiklund@swehockey.se, 070-445 04 08

• 2024-01-27 09:00 - 2024-01-28 18:00
      • 2024-05-04 09:00 - 2024-05-05 18:00
    • Bosön
    • Anmälan är bindande. Vid återbud p.g.a sjukdom återbetalas 90% av kursavgiften mot uppvisande av läkarintyg.

• 2024-01-27 09:00 - 2024-01-28 18:00
      • 2024-05-04 09:00 - 2024-05-05 18:00
    • Bosön
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.